<Refusals와 관련된 상황 주요 문구>
1. I see your point, but
→ 무슨 말씀인지는 알겠습니다만,
2. I'm afraid
→ 유감이지만
3. I'm going to have to say no
→ 거절해야 할 것 같아요
<Refusals와 관련된 상황 예문>
A: Good afternoon. Have you looked through our proposal?
→ 안녕하세요. 저희 제안을 살펴보셨나요?
B: Yes, your proposal was really interesting and a really attractive proposition.
→ 네. 당신의 제안서는 정말 흥미로웠고 정말 매력적인 제안이었습니다.
A: I'm sure it will be a great opportunity for both of us.
→ 이건 우리 두 사람 모두에게 좋은 기회가 될 거라고 확신해요.
B: I agree, but I'm afraid we are already working on another company's project.
→ 저도 동의하지만, 유감스럽게도 저희는 이미 다른 회사의 프로젝트를 진행 중입니다.
A: But don't you find this proposal is a win-win?
→ 하지만 이 제안이 윈윈이라고 생각하지 않으세요?
B: I see your point, but I don't have the resources to pursue your project right now.
→ 무슨 말씀이신지는 알겠습니다만, 지금 당장은 귀하의 프로젝트를 진행할 리소스가 없어요.
A: We are eager to work with you, but it seems we can't agree on a contract.
→ 우리는 여러분과 함께 일하고 싶지만, 계약에 합의하기 어려울 것 같습니다.
B: I'm going to have to say no this time. I look forward to working with you next time.
→ 이번에는 거절해야 할 것 같네요. 다음번에 함께 일하기를 고대하고 있습니다.
<Placing an order와 관련된 상황 주요 문구 >
1. I'd like to place an order for + A
→ A를 주문하고 싶어요
2. could you send + A
→ A를 보내주시겠어요?
3. When can we expect to receive + A?
→ 언제쯤 A를 받을 수 있을까요?
<Placing an order와 관련된 상황 예문>
A: Good afternoon. This is Sarah speaking from Toytoy.
→ 안녕하세요. 저는 Toytoy에서 말하는 Sarah입니다.
B: Good afternoon, Sarah. I'd like to place an order for 100 more of what we always order.
→ 좋은 오후네요, Sarah. 저희가 항상 시키던 거를 100개 더 주문하고 싶어요.
A: No problem.
→ 문제없어요.
B: When can we expect to receive it? I need it by next Monday.
→ 언제 받을 수 있을까요? 다음 주 월요일에 필요해요.
A: Express delivery service is an additional $100.
→ 익스프레스 배송 서비스는 추가로 100달러가 부과됩니다.
B: I will do that. Could you please send me the latest catalog as well?
→ 그렇게 할게요. 최신 카탈로그도 같이 보내주시겠어요?
A: Sure. We'll ship it with the product.
→ 물론입니다. 제품과 함께 배송해 드릴게요.
B: Good. Thank you.
→ 좋네요. 고마워요.
<Cold call 관련된 상황 주요 문구>
1. Can you spare a few minutes of your time?
→ 몇 분만 시간을 내주실 수 있나요?
2. I'd like to tell you about + A
→ A에 대해 말씀드리고 싶어요
3. We hope to hear from you soon
→ 곧 연락 주시기를 바랄게요
<Cold call과 관련된 상황 예문>
A: Good morning. This is Jessie from Star company. How can I help you?
→ 안녕하세요. 저는 Star 회사의 Jessie입니다. 어떻게 도와드릴까요?
B: Good morning, Jessie. I'm Tom from Pineapple Inc. Can you spare a few minutes of your time?
→ 좋은 아침이에요, Jessie. 저는 Pineapple Inc의 Tom입니다. 몇 분만 시간을 내주실 수 있나요?
A: Sure. I have some time to spare.
→ 물론입니다. 여유 시간이 좀 있어요.
B: Thank you. I'd like to tell you about our new product, PineappleX.
→ 고마워요. 저희 신제품인 PineappleX에 대해 말씀드리고 싶어요.
A: Okay.
→ 네.
B: This product has the best performance and unique design. If you want, I can send you a free product to test.
→ 이 제품은 최고의 성능을 보여주고 독특한 디자인을 가지고 있어요. 원하신다면 테스트해 보실 수 있는 무료 제품을 보내드릴 수 있어요.
A: Well, okay. Please send one to us. We'll take a look at it and then let you know what we think of it.
→ 음, 알겠습니다. 저희에게 하나 보내주세요. 살펴보고 어떻게 생각하는지 알려드리겠습니다.
B: Okay, it will be sent within a few days. We hope to hear some positive feedbac from you soon.
→ 좋아요. 며칠 안에 보내질 거예요. 긍정적인 피드백이 있기를 바랄게요.
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