<Booking Facilities와 관련된 상황 주요 문구>
1. Check availability for + A
→ 예약이 가능한지 확인하다
2. How many people ~ hold?
→ ~에 몇 명이나 들어갈 수 있나요?
3. Provide hospitality
→ 환대 서비스를 제공하다
<Booking Facilities와 관련된 상황 예문>
What do you want me to do now?
→ 이제 무엇을 하면 될까요?
Jamie, have you checked availability for any conference rooms at nearby hotels?
→ Jamie, 근처 호텔 회의실들 예약이 가능한지 확인해 봤어요?
Yes, I've already done it. The only available room was on the third floor.
→ 네, 이미 했어요. 유일하게 남은 방은 3층이었어요.
The third floor? How many people do you think can hold in there?
→ 3층이요? 그 안에 몇 명이나 들어갈 것 같아요?
About 25 people. I think that will be enough.
→ 25명 정도. 충분할 것 같아요.
Make sure they provide hospitality services like catering. If not, you'll have to look for other places.
→ 그들이 음식 접대 같은 환대 서비스를 제공해 주는지 확인해 주세요. 그렇지 않으면, 다른 공간들을 찾아봐야 해요.
What kind of other places are you thinking of?
→ 당신은 어떤 다른 장소를 생각하고 있나요?
Maybe at best a local coffee shop or something?
→ 아마도 기껏해야 지역 커피숍들이요?
<Break down과 관련된 상황 주요 문구>
1. Having problems with ~
→ ~에 문제가 있다
2. Freeze
→ 멈추다, 멎다
3. Turn off and on again
→ 다시 껐다 켜다
<Break down과 관련된 상황 예문>
A: You looked very busy this morning. What happened?
→ 오늘 아침은 매우 바빠 보이더군요. 무슨 일이 있었나요?
B: Our team had a problem with the copier. We couldn't print some important documents.
→ 우리 팀 복사기에 문제가 있었어요. 우린 일부 중요한 문서들을 출력하질 못했죠.
A: What kind of problems were you having?
→ 어떤 종류의 문제가 있었나요?
B: There were paper jams and the screen kept freezing.
→ 용지 걸림도 있고, 화면이 계속 멈췄어요.
A: No way. At that busy hour? So what did you do about it?
→ 그럴 리가 없어요. 그 바쁜 시간에? 그럼 어떻게 했어요?
B: I kept turning it off and on again until a technician came and helped me.
→ 기술자분이 와서 도와주실 때까지 계속 다시 껐다 키고 있었어요.
A: It must have been exhausting.
→ 정말 지치셨을 거예요.
B: I think it's time to replace that old copier.
→ 이제 그 낡은 복사기를 바꿀 때가 된 것 같아.
<Prioritize와 관련된 상황 주요 문구>
1. I'm going to have to put off + A
→ A를 미뤄야 할 것 같아요
2. We need to process/correct it urgently
→ 우리 이걸 빨리 처리/수정해야 돼요
3. Nnumber one priority
→ 최우선 순위
<Prioritize와 관련된 상황 예문>
A: I'm sorry I missed the call. What do you need me to do?
→ 전화를 놓쳐서 미안해요. 뭘 해야 하나요?
B: I need to work on materials for a presentation tomorrow.
→ 내일 프레젠테이션을 위한 자료를 작업하셔야 해요.
A: I already finished it yesterday. Didn't you receive the file?
→ 저는 어제 이미 끝냈어요. 파일을 받지 못하셨나요?
B: I found some errors in the data. We need to correct this urgently.
→ 데이터에서 약간의 오류들을 찾았어요. 우리 이거 긴급히 수정해야 해요.
A: I see. But, aren't those things trivial?
→ 알겠습니다. 하지만 그런 것들은 사소한 일이 아닌가요?
B: Unfortunately, no. Tomorrow's presentation is very important. This is our number one priority.
→ 유감이지만 아니에요. 내일 프레젠테이션은 매우 중요해요. 이게 우리 최우선 과제입니다.
A: What about the paperwork for the next shipment?
→ 다음 배송을 위한 서류 작업은 어떻게 되나요?
B: You're going to have to put off it. The deadline is next Monday.
→ 그건 미루셔야 할 거예요. 그 마감기한은 다음 주 월요일이잖아요.
'언어 > 영어' 카테고리의 다른 글
영어 단어 암기와 랭디 복습 - 신규 고객과 거래하기 / 외주업체 선정하기 / 외주 업체와 계약하기 (0) | 2024.12.09 |
---|---|
영어 단어 암기와 랭디 복습 - Offering Help / Job Training (0) | 2024.12.09 |
영어 단어 암기와 랭디 복습 - Refusals / Placing an order / Cold call (0) | 2024.12.09 |
영어 단어 암기와 랭디 복습 - Business Deals / Advice (1) | 2024.12.09 |
영어 단어 암기와 랭디 복습 - Hotel (0) | 2024.12.09 |